festivalul
toamnei

festivalul toamnei la metaplast education

În grădinița noastră, parteneriatul cu familia este foarte important. Ne ajută să ne cunoaștem, să ne înțelegem valorile, astfel, împreună contribuind la formarea armonioasă a copiilor.

Participarea activă a părinților în activitățile din grădiniță creează copiilor sentimente de siguranță și fericire. Copilul poate demonstra ce știe și se poate mândri cu realizările lui, iar părinții pot observa progresele acestora. Aceste activități aduc bucurie în rândul copiilor și al părinților prin rezultatele obținute din efortul reunit și plăcerea de a petrece timp împreună.

Festivalul Toamnei a luat naștere din dorința noastră ca, pe lângă cunoștințele pe care le transmitem copiilor despre acest anotimp, să le oferim și experiențe care să le rămână întipărite în suflete.

Părinții și bunicii au răspuns provocării de a lua parte împreună cu copiii la atelierele organizate în cadrul grădiniței: „Atelierul: rodul pământului”, „Peisaj de toamnă”- pictură, „Atelierul: Plantarea grâului”.

Obiective specifice vizate:

  1. Experimentarea metodelor nonformale (activ-participative) în contexte extracurriculare;
  2. Oferirea unor modele alternative și complementare de învățare prin experiență;
  3. Organizarea unei expoziții pentru promovarea lucrăriilor comune și amenajarea locației.

Copiii au ales centrele în funcție de preferințe și au participat cu bucurie alături de părinți la activitățile distractive și creative. La terminarea timpului de lucru, fiecare preșcolar și-a prezentat lucrarea și tehnicile de lucru utilizate.

Părinții și-au exprimat așteptările și contribuția personală în ceea ce privește educația copiilor.

Toate aceste activități au fost gândite  și concepute pentru a petrece timp de calitate alături de copii și părinți, a socializa și a ne bucura împreună de minunatele daruri ale toamnei.

Resurse materiale: dovleci, semințe, porumb, orez, mac, acuarele, pensule, bureți, borcane, tacâmuri și veselă de unică folosință

Resurse financiare: autofinanțare

Evaluarea activității: „Săculețul cu impresii”, „Puzzle-ul cu amintiri”.

Concluzii referitoare la activitatea desfășurată:

În concluzie, acest tip de activitate tinde:

  • Să valorifice optim potențialul de care dispun preșcolarii;
  • Să le dezvolte motivația, receptivitatea față de nou;
  • Să asigure integrarea demersurilor în contextele extracurriculare, respectiv abordările multidisciplinare, interdisciplinare și transdisciplinare;
  • Să asigure operaționalitatea și funcționalitatea achizițiilor preșcolarilor: cunoștințe abilități, capacități, aptitudini.